Weekbrief 5 inclusief liturgie van zondag 30 januari

Zondag 30 januari om 10.00 uur zal D.V. ds. D.C. Groenendijk uw voorganger zijn. Wij danken God dat we weer als gemeente mogen samenkomen. Er is nog geen zondagsschool en koffiedrinken na afloop (dit in tegenstelling tot wat eerder vermeld was). We zullen drie liederen met elkaar zingen en we denken na over het thema: Voltooid leven. Een gezegende dienst gewenst!

Zondag 6 februari om 10.00 uur hoopt Mevr. ds. G.J. Stougie uit Pernis voor te gaan.

De collecten zijn bestemd voor de volgende doeleinden:

Vanwege de online diensten kunt u uw collectebijdragen overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

En vergeet u de zending niet?

Coronaversoepelingen

1. Kerkgangers zijn weer welkom in de diensten. In verband met de grootte van ons kerkgebouw kan dat tot ongeveer 50 personen.
  2. Bij het betreden en het verlaten van de kerk verwachten wij dat u een mondkapje draagt en uw handen desinfecteert.
  3. We blijven de anderhalve meter maatregel houden. Mensen die tot eenzelfde huishouden behoren mogen wel dichter bij elkaar zitten.
  4. Door de koster of iemand van de kerkenraad wordt u een zitplaats toegewezen.
  5. Omdat tijdens de dienst de deur dicht is (in verband met de kou) zingen we drie liederen met elkaar, de andere liederen worden door voorzangers gezongen.
  6. Als we ingetogen zingen en niet teveel is het geoorloofd volgende week (6 februari) alle liederen mee te zingen.

Het is fijn dat we weer met elkaar Gods Woord mogen horen, de lofzang mogen zingen en ons tot God kunnen richten in gebed. Dat u erdoor bemoedigd mag worden!

Bijbelkring Jesaja

Dinsdag 1 februari om 19.30 uur maken we D.V. weer een herstart van de Bijbelkring over Jesaja in de raadzaal van het voormalige gemeentehuis.

Doordeweekse activiteiten

Ook de doordeweekse gemeentebijeenkomsten zullen weer opgestart worden:

• Dinsdag 25 januari om 19.15 uur is er D.V. weer catechisatie in de bovenzaal.
  • Dinsdag 1 februari om 19.30 uur is er D.V. weer de Bijbelkring over Jesaja in de raadzaal van het voormalige gemeentehuis.
  • Later in februari of maart volgen de groothuisbezoeken.

Alles is onder voorbehoud in verband met de situatie van mijn moeder.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. In Psalm 91:4 schrijft de dichter: “Hij zal je beschermen met zijn vleugels, onder zijn wieken vind je een toevlucht. Mag die bescherming van de Heer onder zijn vleugels u bemoedigen en sterken.

Actie Kerkbalans 2022

De Actie Kerkbalans is nog in volle gang. Veel toezeggingen zijn inmiddels ontvangen en ook de website wordt goed bezocht om de toezegging voor 2022 digitaal in te leveren. Alle gevers willen we hiervoor hartelijk bedanken. Hoewel de actie officieel aanstaande zaterdag wordt afgesloten, zijn ook daarna uw toezeggingen zowel per post als digitaal van harte welkom. Bent u nog niet in de gelegenheid geweest uw toezegging te doen dan vragen we u om dit één dezer dagen alsnog te doen en zo naar vermogen bij te dragen om het kerk zijn nu en in de toekomst gestalte te kunnen blijven geven. Meer informatie vindt u in de informatieset en op onze website . “Geef vandaag voor de kerk van morgen”.

Pastorie

De pastorie van onze kerkelijke gemeente is tot en met het einde van deze maand tijdelijk verhuurd geweest. Deze komt per 1 februari aanstaande weer beschikbaar voor tijdelijke verhuur, dat wil zeggen voor maximaal een periode van 2 jaar. De huuropbrengsten vormen een belangrijke inkomstenbron voor onze gemeente. Het is dus van belang de pastorie zo spoedig mogelijk opnieuw te verhuren. Mocht u bekend zijn met geïnteresseerde woningzoekenden, neem dan even contact op met ouderling-kerkrentmeester Peter de Lange. Dat kan per e-mail (pdlange@upcmail.nl) of telefonisch (06-10067097).

De Loods is weer geopend op vrijdag 4 en zaterdag 5 februari 2022.

Vrijdag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur.

Volgens de richtlijnen mogen er een beperkt aantal mensen naar binnen (dit zijn er 10).

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de viering van het Heilig Avondmaal op zondag 30 januari 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Voltooid leven

Intochtslied Psalm 138: 1 en 4 (U loof ik Heer met hart en ziel)

Bericht van overlijden

Zingen Eigen bundel 530: 1 en 3 (Ik bouw op U)

Woord van genade 1 Timoteüs 1:15

Regel voor het leven Genesis 1: 26-29

Zingen Eigen bundel 537: 1 en 3 (Doorgrond mijn hart)

Lied voor de kinderen Eigen bundel 800: 1 en 4 (Als je geen liefde hebt voor elkaar)

Schriftlezing Genesis 25: 8 (NBG 51)

Schriftlezing Job 2:13 – 3:3

Schriftlezing Psalm 31: 15-17 (NBG 51)

Zingen Lied 139b: 2 (Heer, U doorgrondt en kent mij, want in de moederschoot)

Schriftlezing Johannes 5:6-9b

Schriftlezing Romeinen 6: 23

Schriftlezing 1 Korintiërs 6: 19-20

Schriftlezing Romeinen 8: 35-39

Zingen Lied 723: 1 (Waar God de Heer zijn schreden zet)

Preek Thema: Voltooid leven

Zingen Lied 641: 1, 3 en 4 (Jezus leeft en ik met Hem!)

Aandacht voor de collecten

Slotlied Lied 909 (Wat God doet dat is welgedaan)

Zingen Lied 415: 3 (Amen, amen, amen!)

Collecten bij de uitgang