Voedselkastje CIBUS

Actie DorpskerkSoms is de maand langer dan je inkomsten hebt. Ook in deze tijd van hoge inflatie en energiekosten kun je een Euro maar één keer uitgeven. Voor heel wat mensen is het echt een probleem om rond te komen en moeten er soms moeilijke keuzes gemaakt worden en nemen de financiële zorgen alsmaar toe en lijkt het of je er helemaal alleen voorstaat.. Dit kan in een welvarend land als Nederland niet de bedoeling zijn. Daarom heeft de diaconie het initiatief genomen om bij de toren van de dorpskerk een voedselkastje te plaatsen. Dat kastje noemen we CIBUS, wat latijn is voor voedsel.

CIBUS,
... voor als het even moeilijk is om de eindjes aan elkaar te knopen.

CIBUS is gevuld met levensmiddelen en toiletartikelen. Iedereen (dus niet alleen kerkgangers!) die een steuntje in de rug goed kan gebruiken kan gratis spullen uit dit kastje meenemen. De inhoud wordt regelmatig aangevuld, dus schroom niet.

CIBUS,
... voor wie de eindjes wel aan elkaar geknoopt krijgt."

Ook voor hen, die wel aan het eind van de maand wat geld overhouden staat CIBUS er. U kunt een dorpsgenoot een helpende hand bieden door te zorgen dat dit kastje gevuld wordt en blijft. Aarzel niet om houdbare levensmiddelen en toiletartikelen (geen drank of rookwaren) in CIBUS te zetten. U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken door de QR-code te scannen onderaan de pagina of te storten op rekening nummer NL75 RABO 0160234751 t.n.v. Diaconie Herv. Gemeente Piershil o.v.v. “CIBUS”.

Kan er misbruik van CIBUS worden gemaakt?

Ja, natuurlijk kan dat, maar dat doen we niet want we willen niet dat onze dorpsgenoten die het echt nodig hebben achter het net vissen.

CIBUS is er dus voor iedereen:

Neem gerust uit CIBUS als u tekort komt (als de maand langer duurt dan uw geld) en vul CIBUS met gulle hand (als u wat overhoudt aan het eind van de maand); zo helpen we elkaar de winter door..

Heeft u nog vragen of opmerkingen over CIBUS stuur dan even een berichtje naar diaconie@hervormdpiershil.nl

Flyer CIBUS
Flyer CIBUS498.36 KB