Bezoeknetwerk Dorpskerk Piershil

Belangrijk in het gemeente-zijn is het pastoraat. Dat is het omzien naar de ander. Pastoraat komt van pastor, wat herder betekent. Jezus zegt: “Ik ben de goede herder, en Ik geef mijn leven voor de schapen” (Joh.10:11). Ook vertelt Jezus dat Hij eindeloos op zoek is naar dat ene verloren schaap (Luc.15:1-7). Want ieder mens heeft behoefte aan aandacht.

In de eerste christelijke gemeenten hadden sommigen een bijzondere taak (Ef.4:11), o.a. oudsten of ouderlingen. Zij hebben de taak “de gemeente van God te weiden” (Hand. 20:28). Maar Paulus zegt evengoed dat de zorg voor elkaar een opdracht is voor de hele gemeente: “Als één lid lijdt, lijden allen daarin mee” (1 Kor.12:26). Alle gemeenteleden kunnen ingeschakeld worden om zorg te dragen voor medezusters en -broeders en anderen. Allemaal kunnen we een steentje bijdragen aan het omzien naar elkaar in de gemeente en daarbuiten.

Vanuit deze gedachte wil de kerkenraad een bezoeknetwerk opzetten.

Onze vraag aan u is: wilt u 1, 2 of meer (naar eigen keus) adressen van gemeenteleden op u nemen waar u naar wilt omzien? Dat houdt in dat u onder normale omstandigheden 1 x per jaar een bezoek brengt aan “uw” adres(sen). Als er sprake is van ziekte, zorgen of een vreugdevolle gebeurtenis zou dat vaker kunnen. Het belangrijkste van deze bezoeken is: aandacht voor de ander, meeleven. Op deze wijze dragen we allemaal een beetje bij aan de zorg voor elkaar in de gemeente en in ons dorp.

Onze nieuwe ouderling Corry van der Heiden-Oudenaarden wordt de coördinator van dit bezoeknetwerk. Vanzelfsprekend zal ds. Kees Groenendijk ook – indien gewenst - aandacht schenken aan allen die met zorg en ziekte te maken hebben. Dat geldt ook voor Corry van der Heiden. Jaarlijks komen alle bezoekers minstens 1 x bij elkaar om o.l.v. ds. Groenendijk toegerust te worden tot het voeren van een zinvol gesprek.

Doet u mee? Wij hopen het! U kunt zich opgeven via onderstaand strookje.

Namens de kerkenraad van de Dorpskerk te Piershil,

Ds. Kees Groenendijk

Ouderling Corry van der Heiden

---------------------------------------------------------------------

Ik geef mij op als bezoeker van het bezoeknetwerk.

Ik kies voor

• 1 adres
  • 2 adressen
  • .. adressen (aantal zelf invullen)