Weekbrief 9 inclusief liturgie zondag 27 februari

Zondag 27 februari om 10.00 uur zal ds. D.C. Groenendijk uw voorganger zijn. Op deze eerste Lijdenszondag staan we stil bij het eerste van de 7 uitspraken (kruiswoorden) die Jezus spreekt vanaf het kruis: “Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen” (Lucas 23: 34a). Dankbaar zijn we dat we weer zonder beperkingen mogen samenkomen. Er is deze zondag ook zondagsschool en na afloop van de dienst koffie/thee/fris. Van harte welkom!

Zondag 6 maart om 10.00 uur, de tweede Lijdenszondag, hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan.

Zondag 6 maart om 20.00 uur houden we D.V. weer een zangdienst. Conny de Ronde bespeelt dan het orgel en Corry van der Heiden spreekt als dienstleider de verbindende teksten. Thema: ‘Hij kreeg de klappen die ik verdiende’ Er is dan ook weer koffie bij binnenkomst!

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

Oorlog in Oekraïne

Donderdagnacht is in alle hevigheid de oorlog in Oekraïne losgebarsten. Met verbijstering kijken we naar de beelden. Het Moderamen van de synode roept alle protestantse gemeenten op tot solidariteit en gebed voor Oekraïne. De Protestantse Kerk en Kerk in Actie sluiten zich aan bij de oproep van de Wereldraad van Kerken om elk gebruik van gewapend geweld in Oekraïne te stoppen. Laten we samen bidden voor de mensen die nu zo zwaar lijden in deze situatie.

“Heer, ontferm U over hen in dit verschrikkelijke oorlogsgeweld."

God van liefde en trouw,

Wij bidden U voor de inwoners van Oekraïne,

Iedereen die getroffen is door het vreselijke geweld.

In verbijstering zien we de afschuwelijke beelden,

Heer, ontferm U over dit land en haar inwoners,

laat geweld en wapengekletter stoppen, de wapens zwijgen.

Wij bidden U voor de Oekraïense gemeenschap in ons land,

zij hebben grote zorgen om familieleden en geliefden.

Heer, wees hen nabij nu alles zo onzeker is,

geef hen moed om vol te houden.

Heer, geef dat vijandsbeelden niet onnodig uitvergroot worden,

maak dat Uw visioen van verzoening en vrede ons hoe dan ook blijft dragen.

Geef dat die stemmen die weg willen blijven bij angst en strijd gehoord worden,

geef wijsheid aan alle betrokken leiders.

Dat wapens geen recht van spreken krijgen, dat vrede gezocht en gevonden wordt.

Toon ons de weg van omzien naar elkaar, van mildheid, vertrouwen en zachtheid.

Heer, ontferm U over deze wereld, waarin de onderlinge liefde vaak zo ver te zoeken is,

geef ons uitzicht op Uw hoopvolle toekomst.

In Jezus' naam, Amen

Nagenoeg geen beperkingen meer

• Vanaf heden gelden geen beperkende maatregelen meer voor kerkdiensten (het maximum van 50 kerkgangers vervalt, evenals de anderhalve meter en de mondkapjes).
  • Wel blijven de basisregels (handhygiëne, thuisblijven bij klachten) van belang.
  • Ook andere kerkelijke bijeenkomsten in het kerkgebouw, de zalen of thuis kunnen weer plaatsvinden. Met hierbij ook aandacht voor de basisregels.

Dit alles maakt blij en geeft reden tot dankbaarheid aan God. Vanwege het kerkelijk leven wat weer steeds meer mogelijk is, maar ook vanwege het afvlakken van de coronapandemie.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. De psalmdichter zegt in Psalm 27:1: “De Heer is mijn licht, mijn behoud, wie zou ik vrezen? Bij de Heer is mijn leven veilig, voor wie zou ik bang zijn?”

Mogen allen die met ziekte en zorgen te maken hebben hun schuilplaats bij God vinden.

Bijbelkring Jesaja

Dinsdag 1 maart van 19.30 – 21.00 uur is D.V. weer de volgende bijeenkomst van de bijbelkring over Jesaja in de raadzaal van het voormalige gemeentehuis. Het zal gaan over Jesaja 40. De gesprekspapieren liggen weer klaar in de kerk.

Iedere vrijdag om 18.30 uur houden we D.V. een bijeenkomst in het restaurant van Heemzicht. De vieringen zijn vooralsnog alleen bestemd voor de bewoners van Heemzicht zelf. Fijn dat dit ook weer mogelijk is.

Kopij De Heuvel

De kopij voor de Paas-Heuvel moet ingeleverd worden voor donderdag 10 maart bij Corry van der Heiden.

Het liefst per email: deheuvel@hervormdpiershil.nl LET OP : NIEUW EMAIL ADRES voor de Heuvel.

De Loods is weer geopend op vrijdag 4 maart 2022 en zaterdag 5 maart 2022 van 10.00 tot 12.30 uur.

Volgens de richtlijnen mogen er een beperkt aantal mensen naar binnen (dit zijn er 10).

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de 1e Lijdenszondag, zondag 20 februari 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Vader, vergeef hun

Intochtslied Ps 62: 1 en 5 (Mijn ziel is stil tot God mijn Heer)

Woord van genade Romeinen 6: 22-23