Weekbrief 34 inclusief liturgie zondag 21 augustus

Zondag 21 augustus om 9.30 uur zal D.V. de heer T.J.D. de Koning uit Nieuw-Lekkerland onze voorganger zijn.

Zondag 28 augustus om 9.30 uur hoopt ds. Groenendijk voor te gaan. We bereiden ons in deze dienst ook voor op het Heilig Avondmaal van de zondag daarop. Er is deze zondag ook weer zondagsschool en na afloop van de dienst kunnen we elkaar ontmoeten bij de koffie, thee of fris.

U bent van harte welkom in de diensten!

We collecteren nu weer in de dienst.

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Alvast hartelijk dank voor uw gift.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand. Wij bidden alle zieken Gods hulp en nabijheid toe. De psalmdichter van Psalm 146 zegt: “Gelukkig wie de God van Jakob tot hulp heeft, wie zijn hoop vestigt op de Heer, zijn God, die hemel en aarde heeft gemaakt, de zee en alles wat daar leeft, Hij die trouw is tot in eeuwigheid”(5-6). Mag de Heer u sterken en kracht geven!

De Loods is weer geopend zaterdag 20 augustus van 10.00-12.30. Loop gerust eens binnen en kijk of er misschien iets voor u bij is.

Groeten van het Loodsteam.

Winterprogramma

Laatst vergaderden wij weer als kerkenraad. Graag willen we zoveel mogelijk gemeenteleden betrekken bij het kerkenwerk. We hopen daarover met u in gesprek te kunnen in het komende winterseizoen. De plannen met activiteiten en bijeenkomsten zijn vrijwel gereed. In de media van de kerk zult u het binnenkort kunnen lezen.

Kopij De Heuvel

Uiterlijk donderdag 1 september moet de kopij voor de Start Heuvel weer ingeleverd zijn bij Corry van der Heiden. Het liefst per email: deheuvel@hervormdpiershil.nl

Weeksluiting

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden we D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Open Monumentendag in de Dorpskerk

Om de verbinding tussen kerk en dorp te versterken willen we dit jaar weer mee doen met de Open Monumentendag op 10 september a.s. We zijn in gesprek met onze organisten om tijdens die dag live orgelmuziek te laten horen in een aantal mini orgelconcerten, waarmee we een bezoek aan onze kerk extra aantrekkelijk willen maken en tevens als bedankje aan de gulle gevers van de Actie Dorpskerk. Voor deze dag zoeken we nog een aantal gastvrouwen/gastheren, die de bezoekers zullen ontvangen en wat willen vertellen over de historie en het monumentale interieur van de dorpskerk. Als u op die dag, ergens tussen 10.30 en 16.30 uur, hieraan wilt meewerken, vragen we u even een berichtje te sturen naar kerkrentmeesters@hervormdpiershil.nl of dit door te geven aan één van de ouderlingen. We maken dan een roostertje en zorgen voor verdere informatie. Alvast hartelijk bedankt!

Zangdienst 4 september

De eerstvolgende zangdienst staat gepland op 4 september aanstaande. Het is gebruikelijk dat er aan het einde van een zangdienst enkele verzoekliederen gezongen worden. Meestal is er tijd voor 1 of 2 liederen. Daarom het idee om de zangdienst op 4 september geheel te vullen met verzoekliederen. Doet u mee? U kunt uw verzoeklied kenbaar maken via het e-mailadres: info@hervormdpiershil.nl. U kunt het lied ook aan een kerkenraadslid doorgeven.

Vakantie

Voor velen is de vakantie weer voorbij. Aanstaande maandag gaan de (meeste) scholen weer beginnen en veel ouders zijn of gaan weer aan het werk. Eerder in deze weekbrief hebt u kunnen lezen dat er al volop nagedacht is en wordt over het komende winterwerk. We hopen dat u allemaal uitgerust bent, dat u nieuwe energie opgedaan hebt en dat u zich weer vol enthousiasme in wilt zetten voor het werk in der kerk.

Liturgie voor de dienst op zondag 21 augustus 2022 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Afkondigingen

Intochtslied: Lied 985 (Heilig, heilig, heilig)

Votum en groet