Weekbrief 35 inclusief liturgie zondag 28 augustus

Zondag 28 augustus om 9.30 uur zal D.V. ds. Groenendijk onze voorganger zijn. We denken na over de droom van Nebukadnezar uit Daniël 2. We bereiden ons in deze dienst ook voor op het Heilig Avondmaal van de zondag daarop. Deze zondag is ook weer zondagsschool en na afloop van de dienst kunnen we elkaar ontmoeten bij de koffie, thee of fris.

Zondag 4 september om 9.30 uur hoopt ds. Groenendijk voor te gaan. Wij vieren dan in de tekenen van brood en wijn het offer van Christus’ leven, dat Hij tot redding voor ons heeft gebracht.

Zondag 4 september om 20.00 uur is er D.V. weer een zangdienst, waarin wij worden begeleid door organist Jan Hardlooper en dienstleider Pim Visser. U kunt naar Pim Visser alvast uw voorkeursliederen zenden. Zie elders in dit nummer.

U bent van harte welkom in de diensten!

We collecteren nu weer in de dienst.

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

Zondagsschool

Aanstaande zondag 28 augustus is er D.V. weer zondagsschool. De leidster hebben weer een mooi verhaal voorbereid. Wij hopen dat jullie komen. Na afloop is er in de kerk voor jullie ook weer limonade met iets lekkers.

Zangdienst 4 september

De eerstvolgende zangdienst staat gepland op 4 september aanstaande. Het is gebruikelijk dat er aan het einde van een zangdienst enkele verzoekliederen gezongen worden. Meestal is er tijd voor 1 of 2 liederen. Daarom het idee om de zangdienst op 4 september geheel te vullen met verzoekliederen. Doet u mee? U kunt uw verzoeklied kenbaar maken via het e-mailadres: info@hervormdpiershil.nl. U kunt het lied ook aan een kerkenraadslid doorgeven.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand. Wij bidden alle zieken Gods hulp en nabijheid toe. De Heer zegt via Zijn profeet Jesaja (Jes.43: 1-3): “Wees niet bang, want Ik zal je vrijkopen, Ik heb je bij je naam geroepen, jij bent van Mij! Moet je door het water gaan – Ik ben bij je…. want Ik de Heer ben je God, de Heilige van Israël, je redder.” Mag u zich door deze woorden gesterkt weten: wij zijn van Hem en Hij is bij ons, wat wij ook moeten meemaken.

De Loods is weer geopend vrijdag 2 september van 13.00 uur tot 16.00 uur en zaterdag 3 september van 10.00 uur tot 12.30 uur. Loop gerust eens binnen en kijk of er misschien iets voor u bij is.

Groeten van het Loodsteam.

Kopij De Heuvel

Uiterlijk donderdag 1 september moet de kopij voor de Start Heuvel weer ingeleverd zijn bij Corry van der Heiden. Het liefst per email: deheuvel@hervormdpiershil.nl

Weeksluiting

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden we D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Open Monumentendag in de Dorpskerk

Om de verbinding tussen kerk en dorp te versterken willen we dit jaar weer mee doen met de Open Monumentendag op 10 september a.s. We zijn in gesprek met onze organisten om tijdens die dag live orgelmuziek te laten horen in een aantal mini orgelconcerten, waarmee we een bezoek aan onze kerk extra aantrekkelijk willen maken en tevens als bedankje aan de gulle gevers van de Actie Dorpskerk. Voor deze dag zoeken we nog een aantal gastvrouwen/gastheren, die de bezoekers zullen ontvangen en wat willen vertellen over de historie en het monumentale interieur van de dorpskerk. Als u op die dag, ergens tussen 10.30 en 16.30 uur, hieraan wilt meewerken, vragen we u even een berichtje te sturen naar kerkrentmeesters@hervormdpiershil.nl of dit door te geven aan één van de ouderlingen. We maken dan een roostertje en zorgen voor verdere informatie. Alvast hartelijk bedankt!

Startzondag

Zondag 18 september om 9.30 uur hopen we weer het startsein te geven van het nieuwe seizoen. Binnenkort verschijnt het winterprogramma met alle (tot nu toe bekende) activiteiten. Na de startdienst, waarin we God om een zegen vragen voor het nieuwe seizoen, gaan we naar De Wurf voor een gezellige onderlinge ontmoeting. Langs deze weg nodig ik u van harte namens de kerkenraad uit voor het volgende:

• Wilt u voor de koffie een eigengemaakt baksel meenemen? Bijvoorbeeld: appeltaart, Mon-chou taart, slagroomtaart, cake of iets anders heerlijks.
  • En wilt u – zo mogelijk allemaal – iets van huis meenemen dat uitdrukking geeft aan uw geloof (bijvoorbeeld schilderij, kaart, foto, tegeltje, gedicht, beeldje, afbeelding)? Iets dat in huis – zo mogelijk – zichtbaar een plaats heeft gekregen. Het zou mooi zijn als u daar iets over wilt vertellen. Zo leren we elkaar ook beter kennen. Zelf zal ik ook iets moois meenemen.

We sluiten de startzondag met een heerlijke broodmaaltijd en samenzang. U/jij bent van harte uitgenodigd voor de startzondag!

Liturgie voor de dienst op zondag 28 augustus 2022 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Om van te dromen

Intochtslied: Ps 33: 1 en 2 (Kom nu met zang en roert de snaren)

Woord van genade: Psalm 103: 8 en 12