Weekbrief 1 inclusief liturgieën van zaterdag 31 januari en zondag 1 januari

Zaterdag 31 december, oudejaarsavond, om 19.30 uur, hoopt Ds. Groenendijk voor te gaan. We hopen samen als gemeente met God dit bewogen jaar af te sluiten

Zondag 1 januari, nieuwjaarmorgen, Voorafgaand aan de dienst willen we elkaar het allerbeste toewensen onder het genot van een kopje koffie, thee of fris. Inloop vanaf 10.00 uur, de dienst begint om 10.30 uur. Ds. Groenendijk hoopt voor te gaan. In een korte dienst houden wij de Nieuwjaarsbegroeting. We beginnen als gemeente het nieuwe jaar met God. Want zonder Hem kunnen wij niets doen. Hem bidden we om kracht en goede moed voor het nieuwe jaar.

Zondag 8 januari om 10.00 uur zal D.V. de heer P. Mostert uit Hendrik Ido Ambacht voorgaan.

Zondag 8 januari om 20.00 uur is er weer een zangdienst. Het orgel wordt dan bespeeld door Jan Hardlooper en Corry van der Heiden leidt de dienst.

De collecten zijn bestemd voor de volgende doeleinden: Oudejaarsavond en Nieuwjaarsmorgen is er één collecte, de zgn. Oudejaarscollecte Deze komt geheel ten goede aan onze kerk.

U kunt uw bijdragen ook overmaken o.v.v. Oudejaarscollecte. Dat kan op het volgende banknummer van de kerkrentmeesters.

Kerkrentmeesters NL61RABO0160200083

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn aan de beterende hand hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden om Gods hulp en kracht voor alle zieken en zij die het moeilijk hebben. Moge God hen omringen met Zijn nabijheid en hulp.

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk D.V. een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

De eerste keer dat de Loods in het nieuwe jaar geopend zal zijn, is op±

vrijdag 6 januari van 13.00-16.00 uur en

zaterdag 7 januari van 10.00-12.30 uur.

Groeten van het Loods team.

Jaarwisseling

Langs deze weg dank ik u zeer hartelijk voor de kerst- en nieuwjaarswensen die wij van u mochten ontvangen. Dat heeft mij zeer goed gedaan. Kerst ligt alweer achter ons. Gesterkt zijn wij door de vreugdeboodschap van Christus. Nu volgt de jaarwisseling. Veel is op ons afgekomen in het afgelopen jaar, in ons persoonlijk leven en in de maatschappij. Maar hoe dan ook weten wij: “Mijn tijden zijn in Uw hand” (Psalm 31:16). Ik wens u een fijne jaarwisseling. En alvast veel heil en zegen voor het nieuwe jaar, ook van mijn vrouw!

Alphacursus Piershil vanaf half januari

Is er meer? Wie is Jezus? Bidden: waarom en hoe?

Tijdens de Alpha-cursus hebben we het over deze en andere vragen en bieden we je een praktische kennismaking met het christelijk geloof. In een aantal bijeenkomsten onderzoek je samen met andere deelnemers de zin van je leven. Daarbij ontdek je dat het christendom vandaag de dag nog even relevant is als 2000 jaar geleden.

Om elkaar op een andere manier te leren kennen beginnen we iedere cursusavond met een warme maaltijd. Daarna volgt een inleiding over het thema, kunnen alle vragen gesteld worden en volgt uitleg en een gesprek.

Wanneer en waar: iedere maandagavond van 18.30 – 21.30 uur in de Wurf (inclusief warme maaltijd).

Eerste keer: maandag 16 januari om 18.30 uur in de Wurf.

Heeft u/jij zin om mee te doen, u kunt zich alvast opgeven bij ds. Kees Groenendijk, dominee@hervormdpiershil.nl, of bij Corry van der Heiden, hervormdpiershil@ziggo.nl.

Liturgie voor de dienst op Oudejaarsavond 2022 om 19.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Het gras verdort

Intochtslied: Psalm 90: 1, 2 en 8 (Gij zijt geweest, o Heer en Gij zult wezen)

Gebed

Schriftlezing: Jesaja 40: 1-11

Zingen: Psalm 68: 7 (God zij geprezen met ontzag)

Preek Thema: Het gras verdort

Tekst: Jes. 40: 7 en 8 7Het gras verdort en de bloem verwelkt wanneer de adem van de HEER erover blaast. Ja, als gras is dit volk.’ 8Het gras verdort en de bloem verwelkt, maar het woord van onze God houdt eeuwig stand.

Zingen: Witte bundel 516: 1,2,3 en 5 (De Heer is mijn Herder)

Dankgebed en voorbeden (afgesloten met stil gebed en het gezamenlijk Onze Vader)

Slotlied: Lied 90a: 1,3,4,5 en 6 (O God die droeg ons voorgeslacht)

Zingen: Lied 415:3 (Amen, amen, amen)

Liturgie Nieuwjaarsmorgendienst 10.30 uur Dorpskerk Piershil

Thema: De eeuwige God is u een woning

Intochtslied: Psalm 100 (Juich Gode toe, bazuin en zing)

Gebed

Zingen: Lied 146a: 1 en 2 (Laat ons nu vrolijk zingen)

Schriftlezing: Deuteronomium 33: 1-5, 26-39

Zingen: Lied 885 (Groot is Uw trouw, o Heer)

Preek Thema: De eeuwige God is u een woning

Tekst: 27Van oudsher is God een schuilplaats, zijn armen dragen u voor eeuwig. (NBV)

De eeuwige God is u een woning en onder u zijn eeuwige armen. (NBG51)

Zingen: Lied 864: 1,2 en 5 (Laat ons de Heer lofzingen)

Slotlied: Lied 413 (Grote God, wij loven U)

Zingen: Lied 415: 3 (Amen, amen, amen!)