Weekbrief 6 inclusief liturgie van zondag 6 februari

Zondag 6 februari om 10.00 uur zal D.V. Mevrouw ds. G.J. Stougie uit Pernis uw voorganger zijn. Zoals u weet mogen we weer als gemeente samenkomen. En alle liederen zullen we weer samen zingen. Wij danken God dat dit weer mogelijk is. Een gezegende dienst gewenst!

Zondag 13 februari om 10.00 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Dan zullen we stilstaan bij de opdracht om zorg te dragen voor mensen in nood, het werelddiaconaat.

Vanwege de online diensten kunt u uw collectebijdragen overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

Volgende week, zondag 13 februari is de 1e collecte bestemd voor Werelddiaconaat Oeganda: "Weerbaar tegen droogte en overstromingen"

Moses Egayu groeide op in een klein afgelegen dorp in Noord-Oeganda. Hij weet hoe moeilijk het is om in dit droge gebied genoeg voedsel te verbouwen. Door klimaatverandering is het alleen maar moeilijker geworden: het is of te droog of er zijn overstromingen. Nu staat hij in zijn eigen regio aan het hoofd van de hulporganisatie van de Oegandese Anglicaanse Kerk en steunt hij boerengezinnen in hun strijd om het bestaan. Met hulp van Kerk in Actie stimuleert hij 900 boeren en boerinnen om hun krachten te bundelen in sterke boerenorganisaties van ongeveer twintig personen. Ze leren:

• over zaden die sneller kiemen of langer doorgroeien zonder regen.
  • samen bomen planten en houtkap verminderen om erosie te voorkomen.
  • energiezuinige ovens bouwen om hout te besparen.
  • hun oogst goed bewaren.
  • samen een betere prijs vragen voor hun producten.
  • imker worden en bijenkasten aanschaffen.
  • spaargroepen vormen om te kunnen investeren in landbouw.

Coronaversoepelingen

1. Kerkgangers zijn weer welkom in de diensten. In verband met de grootte van ons kerkgebouw kan dat tot ongeveer 50 personen.
  2. Bij het betreden en het verlaten van de kerk verwachten wij dat u een mondkapje draagt en uw handen desinfecteert.
  3. We blijven de anderhalve meter maatregel houden. Mensen die tot eenzelfde huishouden behoren mogen wel dichter bij elkaar zitten.
  4. Door de koster of iemand van de kerkenraad wordt u een zitplaats toegewezen.
  5. Alle liederen mogen we weer (ingetogen) meezingen.

Het is fijn dat we samen weer Gods Woord mogen horen, de lofzang mogen zingen en ons tot God kunnen richten in gebed. Dat u erdoor bemoedigd mag worden!

Dank aan onze voorzangers

Nu we weer met elkaar mogen zingen hoeven we niet langer gebruik te maken van de voorzangers. Wij danken alle voorzangers die in de afgelopen periode psalmen, gezangen en geestelijke liederen voor ons ten gehore hebben gebracht. Het was fantastisch en een prachtige oplossing.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. De Hebreeënbriefschrijver zegt in Hebreeën 13:5-6 over God: ‘Nooit zal Ik u afvallen, nooit zal Ik u verlaten’, zodat we vol vertrouwen kunnen zeggen: ‘De Heer is mijn helper, ik heb niets te vrezen.’ Mag de Heer ook uw helper zijn!

Catechisatie

Dinsdag 8 februari om 19.15 uur is er D.V. weer catechisatie in de bovenzaal van de kerk. Jullie zijn weer van harte welkom!

Ook de weeksluitingen in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk, gaan weer van start. Vandaag, vrijdag 4 februari om 18.30 uur is de eerste viering in het restaurant. De vieringen zijn vooralsnog alleen bestemd voor de bewoners van Heemzicht zelf. Fijn dat dit ook weer mogelijk is.

Actie Dorpskerk 2022

Volgende week gaat de actie voor het behoud van de dorpskerk van Piershil van start met een nieuwe flyer, die huis aan huis wordt bezorgd in Piershil. Terwijl de Actie Kerkbalans met name gericht was op onze eigen gemeenteleden, is de Actie Dorpskerk gericht op alle inwoners van Piershil met als doel het behoud van de dorpskerk als kenmerkend historisch hart van het dorp. Op deze wijze willen we de verbinding tussen kerk en dorp versterken en activiteiten in en om de kerk ontwikkelen. De flyer vindt u ook achter in de kerk.

Pastorie

De pastorie van onze kerkelijke gemeente is tot en met het einde van deze maand tijdelijk verhuurd geweest. Deze komt per 1 februari aanstaande weer beschikbaar voor tijdelijke verhuur, dat wil zeggen voor maximaal een periode van 2 jaar. De huuropbrengsten vormen een belangrijke inkomstenbron voor onze gemeente. Het is dus van belang de pastorie zo spoedig mogelijk opnieuw te verhuren. Mocht u bekend zijn met geïnteresseerde woningzoekenden, neem dan even contact op met ouderling-kerkrentmeester Peter de Lange. Dat kan per e-mail (pdlange@upcmail.nl) of telefonisch (06-10067097).

De Loods is weer geopend op vrijdag 4 en zaterdag 5 februari 2022.

Vrijdag van 13.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur.

Volgens de richtlijnen mogen er een beperkt aantal mensen naar binnen (dit zijn er 10).

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de viering op zondag 30 januari 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Welkom en Mededelingen

Intochtslied Lied 213: 1 en 5 (Morgenglans der eeuwigheid)

Votum en groet