Zendingscommissie

Sponsoren via stichting Compassion

Zoals u weet sponsoren wij ieder maand en dat al 6 jaar: Salinee, via de stichting Compassion. Zij woont in Thailand en wordt binnenkort 10 jaar. Zij wordt ondersteund door de lokale kerk, kreeg daar een bijbel en leert daar over de Here Jezus . Ze houdt van zingen. We ondersteunen ook haar familie door Salinee te sponsoren. Ze heeft een fiets gekregen en kan naar school en krijgt medische zorg en er is aandacht voor lichamelijke en geestelijke ontwikkeling en voor de maaltijden. We hebben haar een verjaardagskaart en een extra gift gestuurd van 25 euro namens de gemeente. U ziet hieronder haar foto.

Dit jaar gaan we ook een jongeman sponsoren.

Hij heet Emmanuel en hij woont in Burkina Faso. Hij is 13 jaar oud. Hij woont samen met zijn moeder en zijn drie broertjes en 1 zus. Hij zit in groep 8 van de basisschool en zijn lievelingsvakken zijn Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde. Door onze sponsoring kan hij na de school doorleren en ondersteunen we ook zijn moeder. Zijn taken thuis zijn : dieren verzorgen, water dragen en boodschappen doen. Zijn hobby’s zijn cricket, groepsspelletjes en voetballen.

Wij hebben zijn maandbedrag om te sponsoren zo gekozen dat hij extra ondersteund wordt en ook zijn moeder en familie extra ondersteund wordt. Dan kan hij ook gaan doorleren. Zijn foto staat ook hieronder.

Olifantsgras via de stichting Mensenkinderen

Mensenkinderen is een christelijke organisatie voor mensen in nood die uitsluitend via lokale kerken en organisaties werkt. Zij zijn vooral actief in Albanië, Moldavië en Armenië.

Waarom Olifantsgras:

• De mensen daar gebruiken veel hout voor kachels maar het hout is erg duur geworden. Ze mogen alleen via officiële winkels hout kopen. Ze mogen het hout niet zelf kappen om ontbossing tegen te gaan.
  • De stichting heeft olifantsgras ontdekt dat zonder problemen en met weinig kosten en gedurende 25 jaar verbouwd kan worden door de mensen zelf en gehakseld en samengeperst een geweldige brandstof is in de vorm van briketten. Zo is de lokale bevolking in staat om zelf te voorzien in de warmtevoorziening.
  • Kijkt u gerust zelf op de site: Mensenkinderen.nl/olifantsgras

We doen hen namens de zendingscommissie een eenmalige gift van 500,= euro