Hip Helpt Hoeksche Waard

Hip Helpt Hoeksche Waard logo
Foto Hip Helpt

Dit is HipHelpt Hoeksche Waard

We kunnen allemaal weleens wat hulp gebruiken. Praktische hulp, bij een klusje in huis of met boodschappen doen, bijvoorbeeld. Maar ook sociale hulp, want iedereen heeft behoefte aan een praatje op z'n tijd. Samen een wandeling maken, in de tuin werken, of gewoon een praatje maken. Iemand die een lamp voor je ophangt, die meegaat naar de arts of helpt om ingewikkelde papieren in te vullen. Soms hebben mensen in nood hulp nodig bij iets alledaags.

HipHelpt Hoeksche Waard zorgt ervoor dat er dan hulp komt. Ook in de Hoeksche Waard zetten vrijwilligers zich in voor buurtgenoten die er alleen voor staan en die financieel geen hulp kunnen inkopen.

Zij bieden hulp aan mensen die het nodig hebben, ongeacht cultuur of religie. Niemand hoeft alleen te staan.

Meestal krijgen we die hulp van familie en vrienden, maar niet iedereen kan daar op terugvallen. Het is dan fijn om te weten dat HipHelpt u in contact kan brengen met hulpbieders uit de buurt, die u met alle plezier een handje helpen.

1. Vraag Hulp, kijk op de website HipHelpt.nl en vul je hulpvraag in

2. Door de postcode in te vullen kom je vanzelf op de HipHelpt Hoeksche Waard terecht.

3. Of bel naar HipHelpt Hoeksche Waard 0186- 70 02 62 (je krijgt de helpdeskmedewerker aan de lijn)

4. Of mail naar info@hiphelpt.nl

5. Nadat de hulpaanvraag is aangenomen door de helpdesk wordt deze aan een hulpbieder uit de buurt gematcht.

6. De hulpbieder spreekt af met de hulpvrager en de hulp wordt geboden.

Wilt u/jij beschikbaar zijn voor uw/ jouw medemens die niet op anderen kan terugvallen? Die daarvoor niemand heeft en geen geld om hulp te betalen..?

Meld u/ jij dan aan! Je kunt het voor een paar keertjes doen of wat vaker….je kan aangeven wat je leuk vind om te doen en of het je uitkomt als er een hulpvraag is.

Heel flexibel. Als hulpbieder kun je zelf bepalen welke hulp je aanbiedt, wat bij jou talenten past. Ook kun je per keer bepalen of je een klus aanneemt.

Voordat de hulpvraag jou bereikt wordt ze eerst door een helpdeskmedewerker in behandeling genomen en afgebakend tot een geschikte HipHelpt hulpvraag. Zo brengen we vraag en aanbod bij elkaar.

Als kerkelijke gemeente in Piershil is omzien naar elkaar ook de kern van onze diaconale betrokkenheid.

Daarom hebben we meegeholpen aan de oprichting van HipHelpt Hoeksche Waard.

Ook andere kerken in de Hoeksche Waard doen mee met steun aan HipHelpt Hoeksche Waard door financiële steun en door hulpbieders. Zo werken we met elkaar voor de mensen die het nodig hebben.

Geen mens kan iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen!

Hip Helpt foto 2