Weekbrief 8 inclusief liturgie zondag 20 februari

Zondag 20 februari om 10.00 uur zal ds. R. ten Napel uit ’s Gravendeel uw voorganger zijn. Dankbaar zijn we dat we weer mogen samenkomen. Nog één keer gelden de coronamaatregelen, vanaf volgende week komen ze te vervallen. Een gez5egende dienst gewenst!

Zondag 27 februari om 10.00 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. Het is dan de eerste Lijdenszondag. Ik denk erover om in deze lijdenstijd de bijzondere woorden die Jezus aan het kruis uitspreekt, de zogenaamde kruiswoorden, in de preken te bespreken. Er is deze zondag ook zondagsschool en na afloop drinken we samen koffie in de kerk.

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

Coronaversoepelingen

1. Kerkgangers zijn weer welkom in de diensten. In verband met de grootte van ons kerkgebouw kan dat tot ongeveer 50 personen.
  2. Bij het betreden en het verlaten van de kerk verwachten wij dat u een mondkapje draagt en uw handen desinfecteert.
  3. We blijven de anderhalve meter maatregel houden. Mensen die tot eenzelfde huishouden behoren mogen wel dichter bij elkaar zitten.
  4. Door de koster of iemand van de kerkenraad wordt u een zitplaats toegewezen.
  5. Alle liederen mogen we weer (ingetogen) meezingen.

Nagenoeg geen beperkingen meer vanaf 25 februari

• Vanaf 25 februari gelden geen beperkende maatregelen meer voor kerkdiensten (het maximum van 50 kerkgangers vervalt, evenals de anderhalve meter en de mondkapjes).
  • Wel blijven de basisregels (handhygiëne, thuisblijven bij klachten) van belang.
  • Ook andere kerkelijke bijeenkomsten in het kerkgebouw, de zalen of thuis kunnen weer plaatsvinden. Met hierbij ook aandacht voor de basisregels.

Dit alles maakt blij en geeft reden tot dankbaarheid. Vanwege het kerkelijk leven wat weer steeds meer mogelijk is, maar ook vanwege het afvlakken van de coronapandemie.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij wensen en bidden alle zieken Gods hulp toe. De psalmdichter zegt in Psalm 62:8-9: “Bij God is mijn redding, mijn schuilplaats is God. Vertrouw op Hem, te allen tijde, stort uw hart uit bij Hem, God is onze schuilplaats.”

Mogen allen die met ziekte en zorgen te maken hebben hun schuilplaats bij God vinden.

Catechisatie

Dinsdag 22 februari om 19.15 uur is er D.V. weer catechisatie in de bovenzaal van de kerk. Jullie zijn van harte welkom!

De weeksluitingen in Heemzicht, georganiseerd door de gezamenlijke kerken van Korendijk, zijn weer van start gegaan. Iedere vrijdag om 18.30 uur houden we D.V. een bijeenkomst in het restaurant. De vieringen zijn vooralsnog alleen bestemd voor de bewoners van Heemzicht zelf. Fijn dat dit ook weer mogelijk is.

We zoeken nog vrijwilligers die kunnen helpen om de bewoners ván en weer naar hun kamers te brengen. U bent dan ongeveer 1 x in de 7 weken aan de beurt. Graag opgeven bij Corry van der Heiden, dan wordt er een rooster gemaakt wanneer u aan de beurt bent.

Van Gogh Bijbels

Op kerstavond, 24 december 2021 zijn we als gemeente gebruik gaan maken van de NBV21. Er zijn nu enkele ‘oude’ van Gogh bijbels (NBV 2014) over. Mocht u interesse hebben dan kunt u deze voor een vriendelijk prijsje overnemen, u kunt dan contact opnemen met één van de kerkenraadsleden. Als er meer interesse is dan aanbod, dan gaan we voor de hoogste bieder.

De Loods is weer geopend op zaterdag 19 februari 2022 van 10.00 tot 12.30 uur.

Volgens de richtlijnen mogen er een beperkt aantal mensen naar binnen (dit zijn er 10).

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor de viering op zondag 20 februari 2022 om 10.00 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: De wedloop van het geloof

Welkom en Mededelingen

Intochtslied Ps 145: 2 en 4 (O Heer, mijn God, Gij koning van ‘t heelal)