Weekbrief 16 inclusief liturgie zondag 16 april 2023

Zondag 16 april om 9.30 uur hoopt ds. Groenendijk voor te gaan. Op deze zondag na Pasen, ook wel Beloken Pasen genoemd, staan we stil bij het thema: Welke troost schenkt u de opstanding van het lichaam?

Zondag 23 april om 9.30 uur is D.V. uw voorganger ds. E. Agterhuis uit Heinenoord

Bij de uitgang collecteren we voor ons kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083.

Enkele gemeenteleden maken een zware tijd door vanwege een ziekte of zorgen. Wij bidden om Gods hulp en nabijheid voor hen. Dat zij geestelijke rust mogen vinden. Toen de vrouwen het lege graf van Jezus zagen en van de engel hoorden dat Hij uit de dood was opgewekt, waren ze ontzet en tegelijk opgetogen. Opgetogen omdat hun Heer leeft (Matteüs 28: 6-8). Hopelijk sterkt het allen die met zorgen te maken hebben dat we een levende Heer hebben, die met ons is. Moge u daardoor ook weer met moed verder gaan.

Gebedskring

De gebedskring komt D.V. op dinsdag 18 april van 19.00-19.30 uur weer bijeen in de consistorie van de kerk. Bidden is je hart luchten bij God. Hem vertellen over situaties, gedachten, wensen, zorgen en vragen die je bezighouden. En tegelijk Hem danken voor alle goede gaven en zegeningen. Van harte welkom op de gebedskring! Als u zelf niet kunt komen om mee te bidden dat is er altijd de mogelijkheid om gebedspunten op te geven. Dat kan voor uzelf zijn maar het kan ook een situatie zijn waar u zich in bevindt. Of iets wat in de wereld speelt. U kunt dit doorgeven aan ds. Groenendijk of Corry van der Heiden.

Bijbelkring Jozua

De eerstvolgende keer komt de Bijbelkring op D.V. woensdag 19 april bijeen van 19.30 – 21.15 uur in de Wurf. We bespreken dan Jozua 13-19 (hoofdstuk 8 uit ons gespreksboekje). Dat gaat over de verdeling van het beloofde land. We kunnen niet alles lezen. Daarom een leestip: lees de aangegeven verzen die bij de vragen vermeld staan. U/jij bent weer van harte welkom!

Verhuur pastorie

De pastorie van onze gemeente aan de Margrietstraat 3 in Piershil is weer enige maanden verhuurd geweest. Deze ambtswoning komt per 1 mei 2023 weer beschikbaar voor tijdelijke verhuur, dat wil zeggen voor een periode van niet langer dan 2 jaar. Mocht u mensen kennen die op zoek zijn naar (tijdelijke) woonruimte en bereid zijn een goede marktconforme huur te betalen, geeft u dat dan even door aan een van de kerkrentmeesters. Contactpersoon voor het college voor de pastorie is Peter de Lange (pdlange@upcmail.nl).

Zingen Heemzicht Paasmorgen

Een korte terugblik op het zingen in Heemzicht op Paasmorgen. Om 8 uur zouden we verzamelen in de hal van Heemzicht, het was nog even spannend …. hoeveel zouden er komen? Tenslotte was het al een aantal jaren geleden en iets opstarten wat stilgelegen heeft, valt niet altijd mee. Maar gelukkig, we waren met 12 zangers en zangeressen variërend in de leeftijd van 8 tot 88 jaar. Alle gangen in Heemzicht zijn we doorgelopen, zingend en getuigend van onze opgestane Heer. En wat werd het gewaardeerd. Deuren gingen open, bewoners kwamen naar de gang en er werd volop meegezongen. Pasen begint dan wel heel bijzonder.

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Generale Synode

Aanstaande vrijdag en zaterdag hoop ik in Lunteren weer deel te nemen aan de generale synode van onze Protestantse Kerk in Nederland. Er staat weer veel op de agenda, zoals: de taken van de kerkelijk werker en de dominee, de versoepeling van kerkorderegels (veel kerken hebben bijvoorbeeld te weinig kerkenraadsleden) en een gesprek over seksualiteit, huwelijk, relaties en genderidentiteit. Wij bidden dat het tot vrucht van de kerk mag zijn.

Liturgie voor zondag 16 april om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Welke troost schenkt u de opstanding van het lichaam?

Welkom en mededelingen

Intochtslied: Psalm 91: 1 en 2 (Heil hem wiens God een plaats bereidt)

Richtlijnen voor het leven: Filippenzen 2: 1-8

Zingen: Lied 713: 1,2 en 5 (Wij moeten Gode zingen)