Weekbrief 17 inclusief liturgie zondag 23 april

Zondag 23 april om 9.30 uur hoopt ds. E. Agterhuis uit Heinenoord voor te gaan.

Zondag 30 april om 9.30 uur zal D.V. ds. Groenendijk voorgaan. Ter afsluiting van de Alpha-cursus, die de gemeenten van Goudswaard en Piershil de afgelopen weken samen hebben gegeven, sluiten we af met het hoofdstuk over de kerk. Dat doen we in een kerkdienst. Het thema is dan ook: Hoe zit het met de kerk? Zoals een huwelijk meer is dan de huwelijkssluiting, de ringen en het trouwboekje, zo is de kerk meer dan het kerkgebouw en de kerkdiensten. Het gaat niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk. Wat is het wezen van de kerk? De Bijbel zegt daar diepzinnige dingen over. Daar zullen we met elkaar over nadenken. Helaas is er deze zondag geen zondagsschool, wel, zoals we gewend zijn, een moment voor de kinderen. En na afloop kunnen we elkaar ontmoeten onder het genot van koffie, thee of fris.

Wij bidden om Gods hulp voor allen die met ziekte of zorgen te maken hebben. Paulus zegt: “Ik ben tegen alles bestand door de Heer die mij kracht geeft” (Filippenzen 4:13). Moge de Heer u ook kracht geven, zodat u uw situatie aankunt en zich gedragen weet.

Afgelopen zondag is er weer een plantje in het voedselkastje naast de kerk geplaatst. Daarmee hopen we weer iemand te verblijden. Fijn is het dat er geregeld gebruik wordt gemaakt van artikelen uit het voedselkastje.

Kopij De Heuvel

De kopij voor de Pinkster Heuvel moet uiterlijk 4 mei ingeleverd worden, liefst per email: deheuvel@hervormdpiershil.nl

Koningsdag

Donderdag 27 april vieren we weer Koningsdag met vele festiviteiten in ons dorp. Onze koning is als staatshoofd het symbool van onze vrije democratische samenleving. Zeker nu we zo dichtbij in Oekraïne nog steeds te maken hebben met een oorlog, waarbij zomaar een soevereine staat is binnengevallen, is het goed te beseffen wat een groot goed het is om in een samenleving als de onze te leven. Wij danken God daarvoor en bidden voor onze koning en zijn gezin. Wij bidden dat hij de wijsheid en kracht van God mag ontvangen bij de uitoefening van zijn belangrijke taak. Mogen wij een fijne Koningsdag tegemoet zien.

De Loods - voedselkastje Cibus - rolstoel gezocht

Op Koningsdag, donderdag 27 april, is D.V. de Loods extra geopend van 10.00 – 16.00 uur.

Tevens is de Loods geopend op de gebruikelijke dagen: vrijdag 28 april van 13.00-16.00 uur en zaterdag 29 april van 10.00-12.30 uur. U bent van harte welkom voor al uw tweedehands goederen.

Vanaf deze week staat er in de Loods een krat waarin u producten, die bestemd zijn voor het voedselkastje, kunt doneren.

De Loods bevindt zich achter supermarkt Heikoop in Piershil. Groeten van het loodsteam.

Eén van onze gemeenteleden is op zoek naar een opvouwbare rolstoel. Hebt u er een staan of weet u iemand, dan kunt u dat doorgeven aan Corry van der Heiden, tel. 06-23286254.

Verhuur pastorie

De pastorie van onze gemeente aan de Margrietstraat 3 in Piershil is weer enige maanden verhuurd geweest. Deze ambtswoning komt per 1 mei 2023 weer beschikbaar voor tijdelijke verhuur, dat wil zeggen voor een periode van niet langer dan 2 jaar. Mocht u mensen kennen die op zoek zijn naar (tijdelijke) woonruimte en bereid zijn een goede marktconforme huur te betalen, geeft u dat dan even door aan een van de kerkrentmeesters. Contactpersoon voor het college voor de pastorie is Peter de Lange (pdlange@upcmail.nl).

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Liturgie voor zondag 23 april om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Intochtslied: Psalm 99: 1 en 4 (God is koning)

Votum en groet

Zingen: Lied 654: 1, 5 en 6 (Zing nu de Heer, stem allen in)