Voorzichtig weer open

(voorzichtig) weer open vanaf Hemelvaartsdag 13 mei

Het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken (CIO) heeft naar aanleiding van het overleg met minister Grapperhaus de kerken het bericht gestuurd dat het verantwoord wordt geacht om weer kerkdiensten te houden met 30 kerkgangers in plaats van alleen online-diensten. Aangezien het verlangen onder veel gemeenteleden groot is om weer fysiek naar de kerk te gaan, heeft de kerkenraad het volgende besloten: vanaf donderdag 13 mei 9.00 uur, Hemelvaartsdag, houden we weer kerkdiensten met maximaal 30 kerkgangers (exclusief degenen met een taak).

Wel gelden daarvoor de volgende voorwaarden:

• U dient zich vooraf aan te melden. Dat kan via info@hervormdpiershil.nl of bij een kerkenraadslid.
  • Bij binnenkomst en vertrek verzoeken wij u een mondkapje te dragen. Eenmaal op uw zitplaats kunt u het mondkapje afdoen. In de kerk zijn ook mondkapjes aanwezig.
  • Bij binnenkomst wordt u verzocht uw handen te ontsmetten.
  • U wordt door een kerkenraadslid naar uw plaats gebracht.
  • We houden anderhalve meter afstand van elkaar. Gezinnen mogen bij elkaar zitten.
  • Maximaal 30 mensen kunnen worden toegelaten.
  • Bij corona-gerelateerde klachten wordt u verzocht thuis te blijven.
  • We zingen nog niet met elkaar. Er wordt voor ons vanaf de galerij gezongen door voorzangers.

Wij zijn dankbaar dat we deze stap weer kunnen zetten. Onze scriba zal bij veel aanmeldingen een eerlijke verdeling maken wie wanneer de dienst kan bezoeken. We zien er naar uit om elkaar weer in levende lijve te zien. En om samen als gemeente Gods Woord te horen en te beleven. U bent van harte welkom. Vanzelfsprekend kunt u de diensten ook blijven volgen via www.kerkomroep.nl (daarna invullen: Piershil).