Weekbrief 46 inclusief liturgie van zondag 14 november

Zondag 14 november 10.00 uur hoopt dhr. P. Mostert uit Hendrik-Ido-Ambacht voor te gaan.

Zondag 21 november 10.00 uur hoopt ds. Groenendijk voor te gaan. Op deze Eeuwigheidszondag noemen we de namen van hen die ons ontvallen zijn in het afgelopen kerkelijk jaar. Hun namen zijn in Gods handpalmen geschreven. Aan Hem hebben wij hen toevertrouwd in het vertrouwen dat zij nu bij Hem geborgen zijn, in Zijn eeuwig huis.

In verband met het toenemen van het aantal corona-besmettingen willen wij de anderhalve meter zoveel mogelijk toepassen. Dit betekent dat we de dienst op Eeuwigheidszondag niet in één keer kunnen houden. Daarom zal er na de morgendienst van 10.00 uur ook in de middag een dienst worden gehouden, om 15.00 uur.

Wij verzoeken u als gemeenteleden om u op te geven voor deze dienst(en). Dat kan bij per email: info@hervormdpiershil.nl of telefonisch bij Carina van Ruiven, tel.nr. 06-22373289. Graag zo snel mogelijk opgeven. U hoort dan van de kerkenraad bij welke dienst u ingedeeld wordt. Na deze diensten wordt u van harte uitgenodigd om met elkaar na te praten in het ‘oude gemeentehuis’. Dit onder het genot van een kopje koffie, thee of iets fris.

De diensten zijn ook te volgen via het internet: www.kerkdienstgemist.nl (daarna invullen: Piershil). In Heemzicht zijn de diensten live te volgen via kerkradio op kanaal 3.

Wij wensen u en jullie gezegende diensten.

De collecte wordt gehouden na afloop van de dienst bij de uitgang. Het collecteblok staat in de toren van de kerk.

Ook uw gift voor de zending (bus staat achter in de kerk op tafel) en het orgelfonds is van harte welkom.

Vanzelfsprekend kunt u ook uw bijdragen blijven overmaken. Dat kan op de volgende banknummers van de diaconie en de kerkrentmeesters.

Coronamaatregelen

Helaas neemt het aantal coronapatiënten van dag tot dag toe. Naar aanleiding van de aangescherpte maatregelen hebben het CIO (Interkerkelijk Contact en Overheidszaken) en de Protestantse Kerk een advies uitgebracht. Onze gemeente volgt dit advies. Wij, de kerkenraad van Piershil volgen dit advies.

Het gaat om de volgende punten:

1. We zitten weer op anderhalve meter van elkaar (dit geldt niet voor gezinsleden en echtparen).
  2. Ook de basisregels gelden in onze kerk: blijf thuis bij klachten, reinig je handen bij binnenkomst, schud geen handen en hoest in je ellebogen.
  3. Kerkbezoekers krijgen een plaats toegewezen en verplaatsen zich zo weinig mogelijk.
  4. Bij binnenkomst en bij het verlaten van de kerk verzoeken wij u dringend een mondkapje te dragen.
  5. Van te voren luchten wij de kerk en zetten tijdens de dienst de deur op een kier (waar de wind niet vandaan komt).

Laten we elkaar vanuit de liefde van Christus aanvaarden, een ieder met zijn/haar overtuiging, en elkaar niet uit het oog verliezen. We sluiten niemand uit en geven elkaar de noodzakelijke ruimte. Dat kan als we de bovengenoemde maatregelen volgen. Zo kunnen we rond Gods Woord blijven samenkomen en Hem de lof toezingen.

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken of zijn herstellende. Wij wensen en bidden alle zieken Gods nabijheid en kracht toe. In Psalm 86:7 zegt David: “In dit uur van mijn nood roep ik U aan, want U geeft mij antwoord.” Mag u de hulp van de Heer ook ondervinden!

Mobiliteitsprobleem

Het lijkt er op dat steeds meer gemeenteleden problemen ondervinden om naar de kerk of andere kerkelijke bijeenkomst te komen. Dat kan zijn vanwege het gemis van passend vervoer, (tijdelijke) ziekte of handicap of om nog weer andere redenen (bijvoorbeeld ’s avonds niet meer de deur uit gaan). De kerkenraad wil graag eventuele knelpunten signaleren en deze proberen op te lossen, ongeacht of u dichtbij of veraf woont. Zo was er in het verleden de autodienst, waarbij afspraken werden gemaakt over halen en brengen en eventuele andere benodigde ondersteuning door andere gemeenteleden. Als u belemmeringen ervaart in het kunnen bezoeken van kerkdiensten of andere kerkelijke activiteiten, laat het dan aan een van de kerkenraadsleden weten. We kijken dan hoe we dit voor de toekomst kunnen oplossen. We helpen elkaar ten slotte graag. We zien dan ook uit naar uw reactie.

Bijbelkring

De kopieën voor de deelnemers van de Bijbelkring over Jesaja liggen achterin de kerk gereed om mee te nemen.

Catechisatie

Op D.V. dinsdag 16 november van 19.15 uur–20.15 uur is er weer catechisatie in de bovenzaal van de kerk. Van harte welkom!

De Loods is weer geopend op: zaterdag 13 november van 10.00 tot 12.30 uur.

U bent van harte welkom.

Dankstondcollecte

De dankstondcollecte heeft opgebracht € 1.720,40. Allen hartelijk dank.

Wekelijks om 18.30 uur houden we de weeksluiting in Heemzicht. Deze vindt plaats ‘Int Achterste’. Iedereen uit het verzorgingshuis mag nu aanwezig zijn. Bezoek vanuit de aanleunwoningen en het dorp is helaas nog niet mogelijk. Een gezegende weeksluiting gewenst!

Liturgie zondag 14 november 2021

Dorpskerk Piershil - aanvang 10.00 uur

Mededelingen

Intochtslied Wb 551 (Machtig God, sterke Rots)