Weekbrief 17 inclusief liturgie zondag 24 april

Zondag 24 april om 9.30 uur hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan. We denken dan na over de verschijning van Jezus aan het meer van Tiberias. Thema is: Over een andere boeg. Alexandr Trukshanin hoopt de dienst in het Russisch te verlaten.

Na afloop van de dienst is er weer koffiedrinken in ‘de Wurf’ voor iedereen, Oekraïners, Nederlanders, oud en jong.

Zondag 1 mei om 9.30 uur zal D.V. mevrouw ds. G.J. Stougie uit Pernis uw voorganger zijn.

Zondag 1 mei om 20.00 uur zal er weer een zangdienst gehouden worden. Conny de Ronde zal op het orgel begeleiden en Cathelijn Oudshoorn is de dienstleider.

Vanaf half 8 bent u van harte welkom voor een kopje koffie.

U bent van harte welkom in de diensten!

Deze zondag gaan we voor het eerst weer in de dienst collecteren.

2. Instandhouding eredienst
  3. Toekomst van de kerk

U kunt uw collectebijdragen overmaken ook overmaken op de volgende banknummers.

• Diaconie NL75RABO0160234751
  • Kerkrentmeester NL61RABO0160200083

Vertalen diensten

Vanaf eerste Paasdag hopen we ten behoeve van de Oekraïense vluchtelingen de diensten met behulp van een tolk te vertalen in het Russisch of Oekraïens. De ene keer zal dat een directe vertaling zijn, de andere keer meer een samenvatting. Wij zijn dankbaar dat enkele Russisch sprekenden uit ons dorp en omgeving hiertoe bereid zijn. Gods zegen toegebeden.

Zondagsschool

Vanaf Pasen hopen we vele Oekraïense en Nederlandse kinderen in de kerk te kunnen begroeten. Met elkaar beginnen we de dienst. Vervolgens gaan de kinderen naar de zondagsschool in De Wurf. Enkele leid(st)ers begeleiden hen daarheen. Elke zondag zal een Bijbelverhaal aan de hand van platen in het Engels verteld worden, waarna het in het Russisch of Oekraïens wordt vertaald. Ook zal het verhaal kort in het Nederlands verteld worden. Een bijzondere nieuwe situatie waar de zondagsschool voor komt te staan. Wij danken God dat we al enkele nieuwe vertellers gevonden hebben. Wij bidden alle medewerkers Gods zegen toen. En natuurlijk evengoed de kinderen!

Paasontbijt

Het Paas-ontbijt is door onze Oekraïense broeders en zusters erg gewaardeerd. Het was een fijne morgen, waarbij we de vreugde voelden van de Heer die waarlijk is opgestaan. Voor aanstaande zondag hadden we plannen ook een maaltijd te houden ter gelegenheid van Orthodox Pasen. Dat is, nader bezien, toch een beetje dubbelop. Daarom hebben de gezamenlijke kerken besloten hiervan af te zien. Een andere keer kunnen we misschien iets leuks voor de Oekraïners organiseren. Iedereen die meegewerkt heeft aan het welslagen van het Paas-ontbijt danken wij zeer voor zijn/haar medewerking.

Diverse gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, ondergaan behandelingen en/of zijn herstellende, hun namen vindt u in de nieuwsbrief. In verband met de privacy worden hun namen niet op de website vermeldt.

Wij bidden alle zieken Gods hulp toe. De vrouwen die op de vroege Paasmorgen van de engel hoorden dat Jezus was opgestaan, waren opgetogen. Ze haastten zich om dit blijde nieuws aan de discipelen te vertellen (Matteüs 28:5-8).

Mogen allen die met ziekte en zorgen te maken hebben door deze boodschap van hoop moedig verder gaan, en zich gedragen weten door de Heer.

De weeksluitingen in Heemzicht, die iedere vrijdagavond om 18.30 uur gehouden worden in het restaurant, zijn vanaf heden ook weer toegankelijk voor de bewoners van de aanleunwoningen. Dat houdt verband met het feit dat de anderhalve meter maatregel in Heemzicht is vervallen. U bent van harte welkom!

Kopij Heuvel

De kopij voor de Pinkster-Heuvel moet ingeleverd zijn uiterlijk donderdag 28 april bij Corry van der Heiden.

Het liefst per email: deheuvel@hervormdpiershil.nl

Vrijdag 29 en Zaterdag 30 april van 10.00-12.30 uur is de Loods weer geopend. U vindt de Loods op de Kade, achter supermarkt Heikoop.

EXTRA OPENING de LOODS op KONINGSDAG 27 April van 10.00 uur tot 16.00 uur!

Groeten van het Loodsteam.

Liturgie voor zondag 24 april 2022 om 9.30 uur in de Dorpskerk te Piershil

Thema: Over een andere boeg

Welkom en afkondigingen

Intochtslied Lied 91a: 1 en 3 (Wie in de schaduw Gods mag wonen)