Weekbrief 11 inclusief liturgie zondag 12 maart

Zondag 12 maart om 10.00 uur, de vierde zondag van de Lijdenstijd, zal D.V. oud-predikant ds. W. Bos uit Amersfoort onze voorganger zijn.

Zondag 19 maart om 10.00 uur, de vijfde zondag van de Lijdenstijd, hoopt ds. D.C. Groenendijk voor te gaan.

1. Bidstond collecte

Bij de uitgang collecteren we voor ons kerkgebouw.

U kunt uw bijdragen ook overmaken. Dat kan op de volgende banknummers

• Kerkrentmeesters: NL61RABO0160200083.

Enkele gemeenteleden hebben met ziekte en zorgen te maken, hun namen vindt u vanwege privacy niet in de weekbrief op internet.

Andere gemeenteleden verblijven momenteel voor verzorging en revalidatie in de Rembrandt. Weer anderen doorlopen thuis een behandelingstraject. Ons meeleven gaat uit naar allen die met ziekte te maken hebben. Wij bidden om Gods nabijheid voor hen. David zegt in Psalm 31: “Ik vertrouw op U, Heer, mijn lot en mijn leven zijn in Uw hand. Laat het licht van Uw gelaat over mij schijnen, en red Uw dienaar.”(vers 15-17). Mogen degenen die het moeilijk hebben hulp en kracht van de Heer ontvangen.

Bloemen

Deze week is er weer een plantje in het voedselkastje naast de kerk geplaatst. Daarmee hopen we weer iemand te verblijden. Fijn is het dat er met regelmaat gebruik wordt gemaakt van artikelen uit het voedselkastje.

Catechisatie

Op D.V. dinsdag 14 maart van 18.30 – 19.30 uur is er weer catechisatie in de bovenzaal van de kerk. We beginnen dus nu om 18.30 uur! Jullie zijn dan weer van harte welkom!

Iedere vrijdagavond om 18.30 uur houden de gezamenlijke kerken van Korendijk een weeksluiting in Heemzicht in het restaurant. Deze wordt gehouden voor de bewoners van het verzorgingshuis en de aanleunwoningen. U bent van harte welkom!

Loods

D.V. vrijdag 17 maart van 13.00-16.00 uur en zaterdag 18 maart van 10.00-12.30 uur is de Loods achter supermarkt Heikoop weer open. Kom gerust eens langs en kijk of er nog iets leuks voor u tussen staat.

Groeten van het Loods team.

Paascrea middag in de Wurf

We willen voor de gemeente, en belangstellenden, een Paascrea middag organiseren op donderdag 30 maart van 14.00 tot 16.30 uur. We zorgen voor een gezellige middag in de Wurf.

Er zal een paasstukje gemaakt worden en we zorgen voor lekkere hapjes (soort eenvoudige high tea) in de sfeer van Pasen. De kosten per persoon zijn 10,= euro, op de middag zelf te voldoen. We leggen achter in de kerk een intekenlijst en u kunt intekenen tot 13 maart. (mailen kan ook naar mwdl@hotmail.com)

Geraakt door kanker en-of verlies

De Hervormde Gemeente van Strijen, wijk Ichthus houdt in samenwerking met de stichting ´Als kanker je raakt´ een ontmoetingsbijeenkomst. Het onderwerp is: “Geraakt door kanker en of verlies”

De bijeenkomst is D.V. op vrijdagmorgen 17 maart van 10.15-12.00 uur in Strijen. Voor iedereen in de Hoeksche Waard die geraakt is door kanker en/of verlies. In een ontspannen sfeer is er ruimte om ervaringen te delen en elkaar te ontmoeten. En om eventueel te gaan wandelen.

Opgave t/m 14 maart bij Helena Telgenhof per mail: helenatelgenhof@outlook.com of per telefoon: 06- 3631173. Na opgave volgt meer informatie over de locatie. U bent van harte welkom!

Geef uw stem

Geloof en leven hebben alles met elkaar te maken. De Bijbel staat vol met aanwijzingen hoe wij met elkaar moeten omgaan. Denk alleen al aan de Tien Geboden. Die heeft God gegeven zodat mensen leven tot eer van Hem en zodat wij goed met elkaar omgaan. Ook lezen we bijvoorbeeld dat de Here opkomt voor de verdrukte, de ontrechte en de arme en dat van mensen wordt gevraagd een helper te zijn voor wie arm is en om hulp roept (Psalm 72). En in Psalm 8 lezen we dat de Here de mens het werk van Zijn handen heeft toevertrouwd: schapen, geiten, al het vee, de dieren in het veld, de vogels en de vissen. En Jezus roept ons op tot het doen van overvloedige gerechtigheid (Mattheüs 5:20). De grote theoloog en politicus Abraham Kuyper zei eens: “Geen duimbreed is er op heel ’t erf van ons menselijk leven, waarvan de Christus, die aller Soeverein is, niet roept: ‘Mijn!’” Met andere woorden: Christus heeft met alle terreinen van het menselijk leven te maken, dus ook met het publieke domein, de politiek. Vele belangrijke thema’s spelen, ook in de provincie: zorg voor de natuur, de stikstofproblematiek, omgang met onze boeren, de zorg voor elkaar, betaalbare woningen, ruimte voor ondernemingen, sterk openbaar vervoer en goede wegen e.a. Het is een zegen dat we in een democratische rechtsstaat wonen. Laat daarom uw stem niet verloren gaan.

Liturgie voor de 4e zondag in de lijdenstijd, 12 maart om 10.00 uur uur in de Dorpskerk te Piershil

Welkom en mededelingen

Intochtslied: Lied 272: 1, 3 en 4 (Wij zoeken in uw huis uw aangezicht, o Here)

Stil moment